piatok 5. júla 2013

Špargľový quiche s čerstvým kozím syrom a syrom gruyere

Keďže špargľovej sezóne zvoní umieráčik a ja som tohto roku žiadnu nestihla, vrhla som sa na prvú, ktorú som uvidela v obchode. Povedala som si, že nám pomôže zlikvidovať zvyšky čerstvého kozieho syra, ktorý máme v chladničke. Prozaické, praktické - a so všetkou skromnosťou - veľmi chutné riešenie.

Jedným z najľahších riešení letného obeda je akákoľvek varianta na quiche. Tento nový veľký objav slovenských bistier a obľúbený prvok plávajúci na vlnách svetového retra je lacný, ľahký a kuchynsky nenáročný slaný koláč, s ktorým sa dá krásne vyhrať na akúkoľvek sezónnu nôtu.

Špargľový quiche s čerstvým kozím syrom a syrom gruyere :

Základné a moje najobľúbenejšie cesto na quiche je veľmi jednoduchá záležitosť:

- 200 g hladkej múky
- 100 g masla
- 1 stredné vajce
- štipka soli

Na plnku:

- 120 g čerstvého kozieho syra (použila som bylinkový Président)
- špargľa, podľa veľkosti plechu (ja som použila menej jemnú zelenú špargľu)
- 2 stredné vajcia
- 1 šľahačková smotana
- 20 g masla
- 1 veľká cibuľa, nakrájaná na plátky
- 100 g nahrubo nastrúhaného gruyere alebo iného tvrdého syra podľa chuti
- vetvička tymiánu
 - soľ
- čierne korenie

Suroviny na cesto vymiešame do konzistentnej hmoty, vytvarujeme do gule a dáme chladiť aspoň 30 minút (v chladničke však vydrží oveľa dlhšie). Rúru vyhrejeme na 170 stupňov.

Kým sa cesto chladí, na polovici masla opečieme na panvici špargľu, len tak, aby jemne povolila (inak stratí chrumkavosť). V inom kastróliku rozpálime maslo a vložíme doň tymián a plátky cibule, ktoré na miernom plameni dusíme asi 20 minút.

Po vychladení cesto vyjmeme a rozvaľkáme na veľkosť plechu. Vložíme do formy, prikryjeme pokrčeným papierom na pečenie a zaťažíme hrachom alebo inou väčšou strukovinou (u mňa je favoritom bôb) a naslepo pečieme asi 15 minút.

Kým sa koláč predpeká, rozmiešame kozí syr s vajíčkami, zmes osolíme a okoreníme. Postupne prilievame šľahačkovú smotanu a zmes miešame, až kým nemá hladkú konzistenciu.

Po uplynutí 15 minút vyjmeme koláč z plechu a na dno rozložíme maslovú cibuľu (bez vetvičky tymiánu). Na ňu rozložíme špargľu a prelejeme ju pripravenou vajíčkovou zmesou. Posypeme nastrúhaným gruyere, vrátime do rúry a pečieme ďalších 20 - 25 minút.

Podávame ideálne ešte teplý, pokvapkaný pár kvapkami balzamika, s čerstvým šalátikom.


1 komentár:

  1. toto urcite vyskusam podla tvojho postupu, zatial som robial len spenatovy a klasicky so slaninou a smotanou z listkoveho z obchodu :)

    OdpovedaťOdstrániť