nedeľa 14. júla 2013

Letná polievka zo šalátu a mäty

Šalátová polievka? Už som o nej počula, vždy mi však prišla ako obrovské mrhanie a ničenie.

Včera mi však jedli oči. Záhrada je čoraz krajšia a je ťažké jej odolať - mala by som do nej, podobne ako do obchodu, chodiť najedená a ideálne aspoň trochu slepá. Jednoducho som toho vzala priveľa a dnes mi neostalo iné, než rozmýšľať, ktorá zo zelených fešánd pôjde do polievky.

Už dlhšie mi pritom vďaka tejto krásnej knižke vŕta v hlave šalátová. Zastrelím sa? Dala som jej šancu - a nebanujem.

POLIEVKA ZO ŠALÁTU A MäTY

- 1 väčší hlávkový šalát
- 2 PL masla
- 1 stredná cibuľa, na kolieska
- 4 PL smotany
- 1 l zeleninového vývaru
- soľ
- čierne korenie
- hrsť mäty
- krutóny/staršie biele pečivo

Na miernom ohni roztopíme maslo a asi 5 minút na ňom jemne opekáme cibuľu. Pridáme šalát, nakrájaný na menšie kúsky a asi 5 ďalších minút dusíme. Zalejeme vývarom a privedieme k varu. Osolíme, okoreníme. Odstavíme z ohňa a ponorným mixérom rozmixujeme na menšie kúsky. Do odstavenej polievky pridáme smotanu a nadrobno nakrájanä mätu.

Podávame s krutónmi alebo starším chlebom. Polievka je jemná, svieža a pritom sýta - akurát na lenivé leto, pokojne aj ako hlavný chod.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára