nedeľa 14. júla 2013

Čerstvé cestoviny z Miletičky s chorizom, pecorinom, zelenou fazuľkou a cukinou

Na Miletičku chodíme zriedkavo. V podstate sa naozaj snažíme zjesť v prvom rade to, čo nám naša bohatá záhrada prináša - vieme presne, čo je na tanieri, je to lacné a spravidla aj zábavné. Občas však dostaneme chuť si jedálniček alebo zásoby spestriť. 

Vybrali sme sa včera - ukoristili sme krásne, dokonale zrelé rubínové ringloty, z ktorých na sporáku práve dobublal ringlotový džem so slivovicou, vanilkou a klinčekmi. Väčší zážitok som však dostala na rohu - na zastrčenom stolčeku pri sympatickom páre vidím - neverím. Priplichtím sa bližšie a oči ma naozaj neklamú - konečne čerstvá pasta aj v Bratislave!

Áno, som lenivá. Na domáce cestoviny mám kompletnú výbavu, od starosvetského stroja na cesto, ktorý som si vydupala pod stromček pred pár rokmi, až po kompletné nástavce na KitchenAid, ktoré som vyfasovala tieto Vianoce, a ktoré sa ešte ďalej než po domáce fusili nedostali. A je to škoda  - v lete, keď jeme milión cestovín, robím tých svojich domácich najmenej - stále treba niečo zavariť, spracovať, napiecť, a vtedy má vždy polotovar po ruke prednosť. O to viac ma vždy iritovalo, že tak jednoduchá a základná vec, ako je čerstvá pasta, v Bratislave chýba (resp. na ňu nikde nenarazím).

Tak to mám zato, že na Miletičku nechodím. Ján a Zuzana, pod značkou FantastiCo, sú nielen sympatický pár :) Výber cestovín majú slušný a cestoviny na pohľad vyzerajú skvelo (a neodpustím si ani pochvalu jednoduchého dizajnu, ktorý je sexi priamočiary). Musela som otestovať.


RIGATONI S CHORIZOM, PECORINOM, ZELENOU FAZUĽKOU A CUKINOU

- 300 g rigatoni alebo iných čerstvých cestovín
- hrsť bazalky
- 2 dcl paradajkového pretlaku
- 10 dkg choriza, nakrájaného na kúsky
- 100 g čerstvých zelených fazuliek, nakrájaných na menšie kúsky
- 100 g mladej cukiny, nakrájanej na plátky
- olivový olej
- citrónová kôra z 1 citróna

Cestoviny uvaríme podľa návodu na obale.

Mladú fazuľku sparíme vo vriacej vode, zlejeme a asi na 5 minút hodíme do panvice na pár lyžíc olivového oleja. Pridáme cukinu a chorizo a ďalšie 3 - 4 minútky opekáme. Zalejeme paradajkovým pretlakom a dusíme, kým sa fazuľky nedovaria (chceme ich chrumkavé, preto si ich strážime, ochutnávame a nerozvárame do mľandravej sivozelenej :))

Pred podávaním ochutíme čerstvými lístkami bazalky a pecorinom.

Výsledok testu? Absolútna spokojnosť :)


3 komentáre: