štvrtok 3. októbra 2013

Feniklová paella s klobáskou

Nemám paelleru, veľkú plytkú panvicu, v ktorej sa paella spravidla varí, ale raz, keď bude moja kuchyňa zodpovedať veľkosti mojej zberateľskej chamtivosti, si určite nejakú kúpim. Do paelly sa môj muž zaľúbil, keď sme boli pred pár rokmi v Barcelone. Myslím, že mu počarila kombinácia morských plodov a ryže. Toho sa u nás doma veľmi nedočká - v zásade nesympatizujem s ideou pojedania kreviet a iných príšeriek, kým sedíme doma na našich stredoeurópskych (stoličkách). Podľahnem iba pár krát do roka - keď som extrémne roztopašná.

Obaja však milujeme klobásku a tá sa do paelly hodí taktiež. Špeciálne som zaľúbená do salsiccie, ktorú z času na čas kúpim na viedenskom nachsmarkte. A keďže som doma našla ešte trochu sušeného feniklu a zo záhrady priniesla dve hrste sušených feniklíkov a krásne červené papriky, paella s feniklom sa na večeru ponúkla sama.

Paella je na rozdiel od klasického talianskeho risotta menej krémová a viac sa podobá našej rizotovej verzii. V porovnaní s tou našou sa však varí na otvorenom ohni, ako talianske risotto. Je pre ňu typický šafrán a červená paprika, resp. sladká paprika.


 FENIKLOVÁ PAELLA S KLOBÁSKOU

- 1 väčšia klobása podľa chuti (cca 400 g), pokrájanej na plátky (ideálne chorizo)
- 2 väčšie červené papriky, pokrájané na menšie kocky
- 2 poháre guľatozrnnej ryže
- 3 poháre kuracieho vývaru
- pár prúžkov neprerastenej slaniny
- 1 väčšia cibuľa, nakrájaná nadrobno
- 250 g hrášku
- 1 väčší čerstvý fenikel pokrájaný na plátky alebo hrsť baby feniklu
- 1 pohár bieleho vína
- 1 ČL šafránu
- soľ
- 1 ČL sušeného feniklu, rozdrveného
- bobkový list
- petržlenová vňať

Na panvici roztopíme bielu slaninu a na vypustenom tuku do sklovita podusíme cibuľku. Pridáme klobásku, o chvíľu neskôr papriku a chvíľu opekáme. Medzitým si v horúcom bujóne rozmiešame šafrán spolu s podrveným feniklom a soľou podľa chuti.

Do panvice pridáme ryžu, dôkladne premiešame a asi ďalšiu minútku opekáme. Zalejeme bujónom s koreninami a vínom, pridáme bobkový list, fenikel a  hrášok a privedieme k varu. Stíšime plameň, občas premiešavame a na bez prikrývky varíme cca 20 min takmer do mäkka.

Paella by nemala byť rozvarená a naopak, mala by byť akurát na skus. Ak sa nám zdá ešte trochu tvrdá, po odstavení z ohňa ju môžeme prikryť prikrývkou a nechať dôjsť.

Pred podávaním premiešame s petržlenovou vňaťou.

1 komentár:

  1. vyzera to tak super ze by som si to hned dala aj ked nie som klobasky v rizote : )
    robis cim dalej tym lepsie fotky : )

    OdpovedaťOdstrániť