nedeľa 23. júna 2013

Polievka z nových zemiakov a údenej makrely

Na podobnú polievku som sa chystala už nejakú dobu, odkedy som na natanieri.sk uvidela prvýkrát škótsku polievku z údenej ryby. Včera u nás pristála údená makrela a prekrásne, prvé tohtoročné nové zemiaky zo záhrady - viac nebolo treba. Varila som podľa receptu vytiahnutého zo šuflíka (Apetit), ktorý spomína aj javorový sirup, na ktorý som bola v tejto kombinácii veľmi zvedavá.

Oplatilo sa - polievka je skvelá, aj keď som mierne pozmenila pomery.



POLIEVKA Z NOVÝCH ZEMIAKOV A ÚDENEJ MAKRELY

- 2 PL masla
- 1 cibuľa, nadrobno nakrájaná
- 1 údená makrela
- 300 g nových zemiakov
- 0,5 l zeleninového vývaru
- 250 ml šľahačkovej smotany
- 100 ml mlieka
- javorový sirup
- soľ, biele korenie

Vo väčšom hrnci opečieme na masle cibuľu do sklovita. Pridáme očistené nové zemiaky nakrájané na menšie kocky a chvíľu - cca 5 minút - opekáme. Zalejeme vývarom, necháme zovrieť a varíme na miernom ohni, kým nebudú zemiaky mäkké.

Rybu odkožíme, oberieme od kosti a rozoberieme na menšie kúsky. V rajničke zatiaľ necháme priviesť smotanu a mlieko takmer k bodu varu, stiahneme z ohňa, vložíme rybu a zahrievame ju 3 - 4 minúty. Rybu vyberieme, tekutinu odložíme.

Zmäknuté zemiaky rozmixujeme dohladka, postupne prilievame šľahačku a znova premixujeme. Podľa chuti dosolíme a dokoreníme.

Pred podávaním do polievky vložíme rybu a pokapáme javorovým sirupom - ladia výborne!

1 komentár:

  1. hm, ozaj to vyzera na jednodychy postup, ale chuti to ako zo spickovych lahodok :)

    OdpovedaťOdstrániť