nedeľa 13. apríla 2014

Roztopašná cviklová pomazánka

Taká som tieto dni lenivá, že až. Hoci by sa mi aj chcelo, nakoniec sa nechce, z jarných dažďov som stále prechladnutá a z prudkých zmien počasia ma kosia jedna migréna za druhou.

V takéto dni nie je nič lepšie, než sa utiecť k nejakému comfort food, upokojujúcej svačinke, ktorá zlepší náladu. Jedným z takýchto gastronomických antidepresív je vždy cvikla. Možno je to jej krásnou červenou farbou, možno sladkosťou a zemitosťou, ktoré sa v nej snúbia. Cvikla ma proste baví. A keďže som si včera kúpila úžasný orechový chlebík, už večer som sa tešila na cviklové raňajky.

Spomenula som si na cviklový hummus, ktorý z času robievam, trošku som pomenila ingrediencie a množstvá - z culinarie "co dum dal" a cviklová pomazánka bola na svete.


CVIKLOVÁ POMAZÁNKA

- 1 uvarená cvikla
- 1 plechovka bielych fazulí
- 1 PL tahini
- 1 PL drveného rímskeho kmínu
- cca 5 PL panenského olivového oleja
- šťava z 1/2 citróna
- 1 strúčik cesnaku
- soľ podľa chuti
- sezam

Cviklu s fazuľami rozmixujeme na hladkú pastu a pridáme zvyšné ingrediencie, ktoré podľa chuti môžeme ubrať aj navýšiť. Mne napríklad strašne chutí, ak je v pomazánke rímsky kmín dostatočne výrazný, niekomu to však nemusí vyhovovať. Po natretí na chlieb či bagetu zvyknem pomazánku ešte štedro posypať sezamom, ten sa mi však tentokrát minul.

K pomazánke sa hodí čerstvý syr, ideálne kozí.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára