štvrtok 8. augusta 2013

Špagety s cukinou, hruškou, ligurčekom a pecorinom

Hruškovým čatní hrušková sezóna nekončí. Máme dve hrušky, z prvej je pol úrody fuč, druhá nás ešte čaká. Baví ma vymýšľať, kam a v akej podobe by sa hruška ešte, okrem obligatórnych koláčov a prevarených receptoch, hodila.

Jedným z vždy fungujúcich riešení je hruška a syr. Rozmýšľala som, čo ďalej, chcela som čosi ľahké, jemné a krémové, aby boli chute akurát harmonické a štruktúra jednotlivých zložiek rôznorodá. Hrušky a pecorino som sa preto rozhodla spolu s cukinou a šťavnatým mladým cesnakom podladiť smotanou a zvýrazniť ligurčekom. Niekto tvrdí, že ligurček (magi, vegeta) je tak výrazný, že ho treba len trochu. To u mňa neplatí - som doň tak zbláznená, že ho jem na hrste a tento recept nie je výnimkou.

ŠPAGETY S CUKINOU, HRUŠKOU, LIGURČEKOM A PECORINOM

- 1 balíček špagiet, uvarených v slanej vode podľa návodu na obale
- 3 zrelé hrušky, nakrájané na kocky
- 1 menšia ošúpaná cukina, nakrájaná na tenšie plátky
- 1 mladý cesnak, nakrájaný nadrobno
- hrsť ligurčeku, nakrájaného na menšie kúsky
- 250 ml šľahačkovej smotany
- pecorino
- 2 PL olivového oleja



Cukinu a cesnak osmažíme na rozpálenom oleji, akurát, aby zvláčnela. Pridáme hrušky a väčšiu časť pripraveného ligurčeka a krátko, asi 3 minútky zohrievame. Zalejeme smotanou, ktorú privedieme akurát k bodu varu, tak, aby nevrela a stiahneme z ohňa. Omáčkou prelejeme ešte teplé špagety.


Podávame s nastrúhaným pecorinom a trochou čerstvého ligurčeka.



1 komentár:

  1. hm, cukina a hrusky..a cestoviny. to ma este nenapadlo : ) vyzera to velmi easy

    OdpovedaťOdstrániť