streda 7. augusta 2013

Šalát zo zelenej šošovice, šampiónov, cukiny, salsiccie a yzopu

Šošovicový šalát - akýkoľvek - je vždy najrýchlejšia voľba v prípade, ak potrebujeme spraviť doma niečo rýchle a chutné. Špeciálne, ak má človek mániu na šošovicu ako ja - trochu sa pokutrá v chladničke, nájde, čo dom dal, prudko sa zamyslí a pridá k tomu šošovicu.

Neznie to veľmi gurmánsky, ale výsledky nebývajú nikdy nudné :) Fakt je, že odchovaná na božskom a klasickom šošovicovom prívarku, som svoj prvý šošovicový šalát uvarila a vyhodila. Varila som podľa nejakého časopisového receptu, ktorého výsledná chuť bola nielen nie príjemná, ale výslovne nepríjemná. Dlho som sa preto nepúšťala do ničoho iného, ako osvedčenej klasiky, ktorou je u nás doma dhal z červenej šošovice a jeho polievková obdoba.

Chvíľu trvalo, kým som si vyladila svoje chute - a toto je jedna z mojich najobľúbenejších verzií. Rozrátaná na skromnú večeru pre dvoch :) Bylinky zvyknem obmieňať - s yzopom, ktorý som dostala zo záhrady miesto rozmarínu, je však chuť šalátu neopakovateľná.


ŠALÁT ZO ZELENEJ ŠOŠOVICE, ŠAMPIÓNOV, CUKINY, SALSICCIE A YZOPU


- 1 hrnček uvarenej červenej šošovice (uvarenej na skus v 2 hrnčekoch vody)
- 1 salsiccia, pokrájaná na kolieska
- 1 šalotka alebo menšia cibuľa, nakrájaná nadrobno
- 250 g šampinónov
- 1 menšia cukina, nakrájané na tenké plátky
- vetvička yzopu
- 1 PL olivového oleja
- 1 ČL čili
- soľ
- citrón

Na oleji krátko osmažíme šalotku, čili a šampióny a cca 10 minút ich dusíme; na posledné dve minútky pridáme cukinu. Primiešame šošovicu a nakrájaný yzop, jemne osolíme.

Dochutíme bezprostredne pred podávaním citrónovou šťavou podľa chuti.

4 komentáre:

  1. och, dala by som si hned..este trcim v praci a hladna..

    OdpovedaťOdstrániť
  2. môžeš skočiť, máme špagety s cukinou, hruškami, ligurčekom a pecorinom :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Kde dostat na SVK Salsicciu prosim?

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ja ju mam z viedenskeho Nachtsmarkt-u :)Ale v Bratislave moze byt v PESTO & CO. na Spitalskej a vo Freshmarkete ju obcas predava chlapik z Talianska.

    OdpovedaťOdstrániť