nedeľa 4. augusta 2013

Schladenie v letnom pekle: kefírová okroška

Neznesiteľné teplá! Prisámvačku, už ani mne sa nechce jesť. A ak už, ťahá ma to iba k vode a ovociu - čo však neznamená, že hlava nevzdychá a nekrochtá po niečom ozaj dobrom, ideálne maslovom a syrovom. Ale darmo - načo si trápiť peňaženku, keď by som aj tak z urobených dobrôt iba odždibla a ďalej nevládala.

Praktickým riešením chuťových štvaníc a letného nechutenstva sú studené polievky. Jednu z nich som objavila až nedávno - ruskú okrošku, ktorá sa tradične robí z letnej zeleniny a kvasu, prípadne kefíru. Aby som si ju vedela spraviť doma, oprášila som svoju chabú ruštinu, potom pre istotu oprášila oveľa menej chabú ruštinu môjho otca, zapátrala na ruských internetoch a voilá - v chladničke je z nej celá misa, cez deň uždibujem, nehladujem a ešte som aj celá spokojná.  



KEFÍROVÁ OKROŠKA

- 1 l vody
- 1 l kefíru
- 1 dlhá poľná uhorka
- hrsť červených reďkoviek
- 4 stredné zemiaky, uvarené v šupe
- 4 vajcia uvarené natvrdo
- 200 g šunky
- 4 jarné cibuľky
- hrsť kôpru
- snietka libečku
- 1 malý strúčik mladého cesnaku
- hrubozrnná soľ
- 1 PL horčice

Uhorku, zemiaky, reďkovky, vajcia a šunku pokrájame na čo najmenšie kúsočky. V mažiari dôkladne rozdrvíme nakrájanú cibuľku, kôpor, cesnak a libeček so soľou, aby pustili šťavu a premiešame so zeleninou.

Kefír rozmiešame s horčicou, zriedime vodou a vlejeme do pripravenej zeleniny. Dosolíme podľa chuti a vychladíme v chladničke. Podávame s kyslou smotanou.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára